Rzeczywistość która nas otacza w ciągu ostatnich lat, przede wszystkim ze względu na rozwój internetu, drastycznie uległa zmianie. Kiedyś wiedza medyczna była zarezerwowana jedynie dla lekarzy a jej niewielka cząstka wypływała poza to środowisko podczas wizyt u chorych. Obecnie jest tak, że niemal każdy ma na wyciągnięcie ręki dostęp do wszelkich informacji na temat chorób, objawów, sposobu ich leczenia, stosowanych badań oraz interpretacji ich wyników. Niestety znaczna część powszechnie dostępnej informacji jest niekompletna, spłycona lub najnormalniej w świecie nieprawdziwa. Wiele informacji również traci na wartości wraz z upływem czasu ponieważ wbrew pozorom medycyna to bardzo dynamicznie zmieniająca się dziedzina wiedzy.

Często obserwując swoich znajomych, ich dzieci, patrząc jak się nimi zajmują czy też rozmawiając z małymi pacjentami i ich opiekunami dochodzę do wniosku, iż sprawy związane ze zdrowiem są niewłaściwie postrzegane lub wręcz ignorowane. Wydaję mi się, że wynika to z niskiej świadomości medycznej, braku czasu na zastanowienie się lub nawet zauważenie pewnych objawów, niemożliwości lub niechęci właściwego zapoznanie się z wytycznymi, jak również ze słabego kontaktu pomiędzy dzieckiem a rodzicem. Spotykam się jednak również z postawami, które przekonują mnie o pełnej świadomości rodziców a poprzez nich również dzieci odnośnie dbania o swoje zdrowie.

Blog ten powstał z myślą o osobach, które potrzebują zdobyć informację lub ewentualnie chcą podnieść swoją świadomość prozdrowotną w zakresie pediatrii. Postaram się przybliżyć czytelnikom wiedzą z zakresu medycyny, często zarezerwowaną jedynie dla lekarzy, w jaki sposób właściwie dbać o zdrowie dziecka zarówno w trakcie choroby jak również gdy dziecko jest zdrowe. Postaram się również przedstawić praktyczne aspekty pielęgnacji dziecka i odpowiedzieć na ewentualne pytania czy rozwiać wątpliwości.  Wszelkie przedstawiane w tym blogu informacje są zgodne z najnowszą wiedzą w zakresie pediatrii, oparte na najnowszych badaniach i są zgodne z najnowszymi zaleceniami polskich lub światowych organizacji zdrowia.

Na zakończenie pragnę podkreślić, że informacje pozyskane ze stron internetowych, w tym również mojego bloga, książek, czasopism czy od znajomych nie zastąpią nikomu wizyty u lekarza, który ma często szersze spojrzenie na pewne sprawy związane ze zdrowiem. Proszę również pamiętać, że najgorszym rozwiązaniem jest ignorowanie objawów choroby oraz leczenie dziecka na własną rękę „…bo, pani doktor, leki zostały po starszym, a młodszy ma takie same objawy…”. Taka postawa może doprowadzić do najgorszego. Pamiętajmy, że dzieci są naszą przyszłością i musimy o nie dbać jak najlepiej potrafimy.